Ik heb een klacht
Klachten zijn een waardevolle bron van informatie die kan gebruikt worden om de organisatie en de dienstverlening te verbeteren.
Wat is een klacht
Een klacht is een manifeste uiting waarbij een ontevreden burger bij de lokale overheid klaagt over een door de lokale overheid al dan niet verrichte handeling of prestatie.
Let wel, een vraag om informatie, een melding, suggestie, beroep, bezwaar of petitie vallen niet onder de klachtenprocedure. Een gewone melding kan je eenvoudig doorgeven via het meldingsformulier of je kan de diensten ook per e-mail bereiken. De dienst secretariaat-onthaal fungeert ook als aanspreekpunt wanneer je niet onmiddellijk weet waar je terecht kan. Je kan hen bereiken via info@kasterlee.be of 014 85 00 01.
Hoe een klacht indienen
Je kan een klacht tegen gemeente of OCMW op verschillende manieren op het centraal meldpunt indienen:
- via het e-mailadres: klachten@kasterlee.be.
- schriftelijk t.a.v. klachtenambtenaar Tom De Munter, Markt 1, 2460 Kasterlee
Mondelinge en anonieme klachten worden intern bekeken buiten de klachtenprocedure.
Afhandeling van de klacht
- De algemeen directeur registreert jouw klacht en gaat na of de klacht ontvankelijk is. Binnen de zeven werkdagen krijg je bericht of je klacht aanvaard wordt of niet.
- Als de klacht ontvankelijk is, onderzoekt de algemeen directeur de gegrondheid van de klacht. Tijdens het onderzoek speelt hij een bemiddelende rol en wordt gestreefd naar een compromis. Als tijdens het onderzoek een compromis bereikt wordt, neemt de algemeen directeur een definitieve beslissing.
- Jouw klacht wordt binnen de maand afgehandeld. In de maanden juli en augustus zou het kunnen dat het anderhalve maand duurt vooraleer jouw klacht afgehandeld is.
Contact
- Adres
- Markt 1 , 2460 Kasterlee
- Bel ons
- Mail ons